PDA

View Full Version : German Club Thread!

irishwarrior
02-23-2008, 03:38 PM
Wilkommen! Ich heiße Kevin und ich diese Klub machen. Es ist nur mich und InterceptorMR2 recht jetzt. Diese Thread ist fur Perzone daß will zu Deutsche spreckt. Fuhlen Sie sich, frei zu post alle zeugen daß Sie wollen (Es mußt im Deutsche sein oder uber die Deutsche Sprachen/die Bundes Republik auf Deutschland/die Kulture of Deutschland.

Welcome! My name is Kevin and I created this club. It is only me and interceptorMR2 right now. This thread is for people who can speak German to do so with others. Feel free to post anything (as long as it is in German or it's about the German language/country/culture). This thread is also for people who want to speak German. Please be COURTEOUS AND POLITE to people who don't know the language well or can't write it well
(I apologize for my comment on your spelling SandmanBravo)

If you post in this thread, you must post the English translation for what you post. If we notice that you aren't this thread/club will be closed. We will be checking to make sure your posts are truly what your English translation is. If its not, expect an instant vacation. Mods
Remember this guys!

interceptorMR2
02-23-2008, 06:24 PM
Diese ist spaß! Wir sprechen deutsch auch hier, nicht nur in die deutsch klasse!

(this is fun! we also speak german here, not only in german class!)

Vertrauen "google translate" nicht. "google translate" ist schlecht für übersetzen. Du fragst die Deutsch Sprechen Leute (Irishwarrior, mir, andere Deutsch Sprechen Leute) für hilfen.

Translation:
Don't trust google translate. Its not very good for tranlsating. Ask any of the german speaking people (irish warrior, me, other german speaking people) for help.

Heres an example of the google's translation, proving that it is wrong. you will see that it says "Trust 'Google Translate'." that is incorrect because I said "nicht" at the end of my german sentence. nicht negates my sentence, making the literal translation "trust google translate NOT".

Google:
"Trust "google translate". "Google translate" is bad for translation. You ask the German speaking people (Irish Warrior, to me, other German speaking people) for aid."

Hope that works with the rules :D

irishwarrior
02-23-2008, 06:34 PM
Ja, Sie (die translators) arbeiten uberhaupt nicht wohl. Nur fur einfach zeugen.

Translation: They (the translators) don't work very well. Only for easy things.

interceptorMR2
02-23-2008, 06:35 PM
oh yeah almost forgot!

Ich heiße Austin und ich komme aus Oregon, Amerika. Wenn Sie brauchen hilfen mit Deutsch hausaufgaben, fragen mir und Ich werde hilfen geben!

My name is Austin, and I'm from oregon (america). If you need help with german homework (if you have german homework), ask me and I will help.

irishwarrior
02-23-2008, 06:41 PM
Ach, vielendank! Meine Deutsche lehrer ist nicht so prima, und mit uns kurze Klasse wir nicht viel lernen.

Translation: Oh, thank you very very much! My German teacher isn't so great and with our short class we don't learn much.

DFSniper
02-23-2008, 09:22 PM
im too tired to write it in german and english: my name's sascha, i'm 100% german, i write (almost) fluent german even though i never made it past kindergarten in germany, so if anyone has any spelling/grammer questions, feel free to PM me.

irishwarrior
02-24-2008, 05:01 AM
Wenn soll "Jawohl" sein sprecken?

Translation: When should "Jawohl" be used?

DFSniper
02-24-2008, 06:26 AM
Wenn mann "Ja" für eine Antwort geben will. Oder wenn man "richtig" sagen will. Wie in "Jawohl, das ist die richtige Antwort.:

When you want to give "yes" for an answer. Or when you want to say "correct." As in "Correct (or "Yes"), that is the right answer."

irishwarrior
02-24-2008, 09:13 AM
Dankeschon!

Translation: Thank you very much!

LostCause
02-24-2008, 10:43 AM
Ich Spreche Deutsch nicht :) Ich hasse Deutsch klasse :)

Trans: I speak German not smiley I hate German class smiley

Been doing it for 2 years and can speak decently, though i rather speak it then write it lol (plaing games online with germans is fun too)

interceptorMR2
02-24-2008, 11:02 AM
Habt Ihr xbox live? Meine spielekarte ist XxMainOffendrxX. Ich spiele viel Call of Duty 3 und Halo 3. Ich spiele halo 3 ein bisschen, aber Call of Duty 3 ist meine lieblingsspiel. Ich bin eine Scharfschützer und die Karabiner 98 (98K) ist fantastisch

Do you all have xbox live? My gamertag is XxMainOffendrxX. I play a lot of Call of Duty 3 and Halo 3. I play halo 3 a little bit, but call of duty 3 is my favorite game. I'm a sniper and the Karabiner 98 (98K) is fantastic.

SpyderMan723
02-24-2008, 01:19 PM
uhhhh im 1/4 German and I've been to Worms..Does that count???

:D

HelpDeskHustler
02-24-2008, 01:21 PM
My great grandfather immigrated from Germany when he was about 5. I don't know any German though.

bigred76
02-24-2008, 01:22 PM
Gut ist das, warum der alte Faden geschlossen wurde... Es war völlig auf Deutsch, und der mods konnte keinen davon verstehen! Ich spreche ein kleiner Deutscher, aber um nicht genug zu verstehen, wie man es sehr gut buchstabiert... Heruntergeladen ein Übersetzer für meinen FireFox, um mit den Wörtern zu helfen, konnte ich nicht verstehen, und wie man diejenigen buchstabierte, wusste ich wie dazu nicht.

Ich bin über einen Viertel-Deutschen.

Well this is why the old thread got locked... It was entirely in German and the mods couldn't understand any of it! I speak a little German, but not enough to understand how to spell it very well... Downloaded a translator for my FireFox to help with the words I couldn't understand and how to spell those I didn't know how to.

I'm about a quarter German.

Edit: Thanks for reminding me... I need to upgrade my XBL account back up to Gold so I can play online again!

irishwarrior
02-24-2008, 01:41 PM
My great grandfather immigrated from Germany when he was about 5. I don't know any German though.

uhhhh im 1/4 German and I've been to Worms..Does that count???

:D

Macht ihr Deutsch lernen?

Translation: Do ya'll want to learn:D ?

EDIT: I'm about 1/4 German.

interceptorMR2
02-24-2008, 05:20 PM
ich bin deutsch nicht! (im not german)

I have been to Frankfurt, Munich, and Rothenburg though. Ive also been to both switzerland (die Schweitz) and Austria (österreich).

speaking of that sentence i just wrote, how do you say I have been to or I have traveled to? I havent learned anything in past tense unless its war (was).

For those of you that know me a little, youve seen that I also own a german P08 Luger :D

irishwarrior
02-25-2008, 03:51 PM
ich bin deutsch nicht! (im not german)

I have been to Frankfurt, Munich, and Rothenburg though. Ive also been to both switzerland (die Schweitz) and Austria (österreich).

speaking of that sentence i just wrote, how do you say I have been to or I have traveled to? I havent learned anything in past tense unless its war (was).

For those of you that know me a little, youve seen that I also own a german P08 Luger :D

In simple past an example: I have been to Austria. Ich hatte in Osterreich sein. (please correct this if it is wrong) Just use war for was/were and hatte for had/have.

Present perfect: I worked at a store. Ich bin in Kaufhaus gearbeitet. (again, correct if wrong) For statements us noun sein or haben (both conjugated) and most verbs ihr/er,sie,es form with ge- in the front.

EDIT: :jawdrop: :jawdrop: :jawdrop: YOU HAVE A LUGER!!!!! OMG!!!!! Wir mußen pikturen haben!

Translation: We must have pictures!

bigred76
02-26-2008, 11:39 AM
Ich beförderte gerade meine XBL-Rechnung zu Gold wieder. Ich habe COD3, COD4, Halo3, Halo1, und GHTP: Max'd. PREMIERMINISTER ich, wenn Sie meinen gamertag wollen, wenn Sie spielen wollen.:)

I just upgraded my XBL account to Gold again. I have COD3, COD4, Halo3, Halo1, and GHTP: Max'd. PM me if you want my gamertag if you want to play. :)

interceptorMR2
02-27-2008, 07:19 AM
ach mein gott! du hast xbox live? sehr süß!

ok, bild auf das Luger? hier!

(oh my god! you have xbox live? very sweet! okay, the picture of the luger? here!)

http://i225.photobucket.com/albums/dd137/interceptormr2/l_392e2415675765048f8dfffd1c587d27.jpg

irishwarrior
02-27-2008, 05:34 PM
ach mein gott! du hast xbox live? sehr süß!

ok, bild auf das Luger? hier!

(oh my god! you have xbox live? very sweet! okay, the picture of the luger? here!)

http://i225.photobucket.com/albums/dd137/interceptormr2/l_392e2415675765048f8dfffd1c587d27.jpg

Sehr nett! Sehr nett!

Translation: Very nice! Very Nice!

interceptorMR2
02-27-2008, 07:43 PM
ja, ich hatte das Luger kauft im Rothenberg, Deutschland. Es war ungefähr $120 aber es ist fantastisch. Ich liebe waffen von 1940s.

yeah, i had bought the luger in Rothenberg germany. It was about 120 bucks but its fantastic. I love weapons from the 1940s. (not so sure i structured my sentence correctly though)

irishwarrior
02-28-2008, 12:10 PM
It's fine, except the second verb usually goes unconjugated at the end of the sentence (I'm pretty sure).

DFSniper
02-28-2008, 12:50 PM
i've noticed that some of you're guys' tenses are a little off, but sentence structuring is fine.

any german could understand what you're trying to say.

irishwarrior
02-28-2008, 12:56 PM
i've noticed that some of you're guys' tenses are a little off, but sentence structuring is fine.

any german could understand what you're trying to say.

Konnen Sie sag mal was ist nicht richtige uber unser tenses? Danke

Can you explain with examples what you mean by our tenses being off? I would like to learn how to say things correctly. Thanks

bigred76
02-28-2008, 12:58 PM
It's fine, except the second verb usually goes unconjugated at the end of the sentence (I'm pretty sure).

Hmmm, sorta like Spanish then in that sense of verb conjugation. I didn't know that!

Irgendjemand für ein Spiel von Halo3 später heute Abend? Ich bin auf der Westküste (PST), so denken Sie dass wenn, Zeiten sagend... Ich werde wahrscheinlich danach 8:00 (11:00 EST) frei sein. Es ist ein netter Luger auch! Ich habe nur ein einmal nahe gesehen, und wunderte sich daran es ist Design. Geben Sie es den Deutschen, um eine Pistole ohne Schrauben zu machen!

Anyone up for a game of Halo3 later on tonight? I'm on the West Coast (PST), so keep that in mind when saying times... I'll probably be free after 8:00 (11:00 EST). That's a nice Luger, too! I've only seen one once up close, and was amazed at it's design. Give it to the Germans to make a gun with no screws!

DFSniper
02-28-2008, 01:16 PM
Konnen Sie sag mal was ist nicht richtige uber unser tenses? Danke

Can you explain with examples what you mean by our tenses being off? I would like to learn how to say things correctly. Thanks

it should be "Konnen Sie mal sagen was nicht richtig ist mit unser tenses?" (actually, if you want to get down to it, i think the proper sentence structure would be "Konnen Sie mal sagen was mit unser tenses nicht richtig ist?")
i dont know the rule that goes with that, because i never paid much attention to german grammar.

"sag" is the root word. the suffixes for verbs are "te" "Er/Sie/Es sagte" (he/she/it said), and "en" as in "sagen" (to say). i think for the first one, the exception is if there are other words between the subject and verb, you add "ge" in front of it and drop the "e" at the end, so it would be "Er hatte das gesagt." (he said that.) and about the luger, it should be "gekauft". i think thats pretty much right. like i mentioned before, i never went to a german school, and i breezed through german I and II because everything was instinctive, so i never bothered memorizing all the grammar rules (heck, i didnt even bother trying to learn english grammar rules in high school!)

irishwarrior
02-28-2008, 01:57 PM
My German teacher may be wrong (a German exchange student at my school has said he got some things wrong) but he said in simple past (hatte/war) you use the regular form of the verb. Thanks for the explanation, German grammar confuses me sometimes.

Edit: Es tut mir Leid, fur Englisch schreiben. Ich hatte zu faulenzen fur Deutsch schreiben.

Sorry for writing in English. I have been too lazy to write in German.

PS: Is it just me, or has anyone else been spelling english words the german way?

irishwarrior
02-29-2008, 03:45 AM
Here's a grammar tip I just remembered, I don't know how well it holds with the more advanced German, but, at least in beginner German if it sounds a lot like medieval English when you translate it literally it's most likely correct.

Ex: Was spielst du?

lit: What play you?

Ex: Konnen Sie mit meine Hausaufgaben helfen?

lit: Can you with my homework help?

DFSniper
02-29-2008, 04:25 AM
yep, thats about right.

irishwarrior
03-01-2008, 04:06 PM
Was ist die Deutschen Wort fur "sir"? EX: My name is Kevin, sir.

What is the German word for "sir"

DFSniper
03-01-2008, 04:21 PM
umm, i think its Herr, because "mein Herr" is like "my good sir" (not like anyone says that anymore) or "my lord"

irishwarrior
03-01-2008, 04:48 PM
Thanks, German for all of it's ugliness and anger does have a certain eloquence.:) :) :D :D

interceptorMR2
03-08-2008, 08:14 AM
whooohooo!!! Ich habe kein(e, en) deutsch klasse!

whooohooo!!! I don't have german class! (at least until next year i dont! german class= pure evil, german language=fun)

whats the gender for a class again? i couldnt think of what ending to put on kein.

irishwarrior
03-08-2008, 09:42 AM
die Klasse=Keine in nominative, Keine in accusative and Keiner in dative.

irishwarrior
03-16-2008, 08:30 AM
Was fur St. Patrick's Tag bin Ihr machen? I werde Hausmacht Braunbrot, Rashers und Blutwurst essen. Ihr zur Fete geht? Ich habe zum Ghost Tour im Alexandria, VA gegangen. Und ich zum O'Connel's Pub, mit meine Familie gegessen. Sie sind nicht weit von mein Haus.

Translation: What are ya'll doing for St. Patricks Day? I'm going to eat blood pudding, rashers and homemade Brown Bread. Are ya'll going to any parties? I did the Ghost Tour in Alexandria, VA. And I ate at O'Connel's Pub with my family. They aren't very far from my house.

irishwarrior
04-07-2008, 06:29 AM
When should you use mir and when should you use mich.

DFSniper
04-07-2008, 09:00 AM
um... thats a good one. i'm having trouble putting mich into a sentence... i think mich may just be slang...

irishwarrior
04-07-2008, 09:45 AM
Well, my German teacher (who doesn't explain these things well) said that mich is the accusative possessive and mir was the dative possessive, but I'm still confused on when these should be used.

Ex: Ich fuhle mich nicht wohl.

Literally: I feel myself not well.

Translation: I don't feel well.

bigred76
04-07-2008, 11:43 AM
Read the interpretation part: http://en.wikipedia.org/wiki/Du_hast

As soon as you said "mich" I thought of that song.... now it's stuck in my head... :(

DFSniper
04-07-2008, 02:52 PM
ahh. mich is like me, and mir is like I... i think.

here's a little something to translate:
"Die ganze Welt ist ein Irrenhaus, aber hier ist die Zentrale."

first person to get it completely right gets an e-cookie!

irishwarrior
04-07-2008, 05:47 PM
"The whole world is a mental asylum but here is the center"?

Here's one for you: Wenn mann's Kehle unbequem ist, mann muss die Tranen greiser Kinderschar trinkst und esst die Kopf von ein Wassermelone.

DFSniper
04-07-2008, 05:53 PM
yep. actually bigred beat you to it, but since he didnt post on here, you gets a cookie. ooops!
http://img.photobucket.com/albums/v111/DFSniper/lolcat/cookie.jpg

bigred76
04-08-2008, 12:24 PM
Whoops, forgot to post it! Haha!

"If man's throat is uncomfortable, man must the fish oil of greiser child crowd drinks and eat the head of a water melon."

That's the literal translation, but I don't know what "greiser" means, and neither does my dictionary. :confused:

DFSniper
04-08-2008, 01:55 PM
Here's one for you: Wenn mann's Kehle unbequem ist, mann muss die Tranen greiser Kinderschar trinkst und esst die Kopf von ein Wassermelone.

something about when you have an uncomfortable throat, you need to drink the tears of something and eat the head of a watermelon... i think...

irishwarrior
04-08-2008, 02:28 PM
Close DF,
Hint: "Die Tranen greiser Kinderschar" are the opening lyrics from a rammstein song.

A hilarious joke for anyone who gets it.
Let me know if you give up.

pntballer5634
05-04-2009, 02:41 PM
tag, ich bein uber Clauss man, ich hat ein affenguile hause. Ich paintball speilen gern. Ich deutch sprechen nicht gut. Ich hat das fur ein classe und ich hat ein zwie .
im only first year german but,
hi, im clauss man. i have a monkey awesome house, i like to play painbtall. i don't speak german good. i have it as a class and i have a B

irishwarrior
05-04-2009, 03:06 PM
Hallo, und wilkommen zu Der Deutscher Klub! Ich heisse Kevin und ich bin im Deutsche Drei. Wenn du etwas fur hilfen brauchst, fuhlst du dich frei zu fragen.

PS: Ich bin froh dass du versuchen bist, aber bitte buchstabieren besser versuchen. In Deutsch es kann sehr schwierig zu verstehst du wenn du nicht wohl buchstabieren.

Hello and welcome to The German Club! My name is Kevin and I am in German 3. If you need any help, feel free to ask.

PS: I am happy that you are trying, but please try and spell better. In German it can be very difficult to understand you when you don't spell well.

pntballer5634
05-04-2009, 03:16 PM
danke